Du är här: SeglaSkuta.seForumPå gångBröllopsfest

Starta ny tråd

Forum: På gång

Bröllopsfest

Mia Uddgren skrev 8 maj 2012 kl. 14:22:

Vi skulle vilja åka en timmes tur från Skärhamn för att gifta oss på en vacker skuta. Lördagen 30 juni. Någon som känner till en skuta som kan? Vi är ca 70 pers. TACK!

Kommentera på tråden

5 kommentarer:

Erik skrev 8 maj 2012 kl. 18:49:

Hej Mia! Vilket underbart förslag!

Jag tror dock inte att det finns någon skuta som kan ta ombord 70 personer (möjligtvis Ingo). Men det borde absolut vara möjligt att boka två skutor och segla ihop om det duger. Man kan "knyta ihop dem" och samlas under själva ceremonin.

De skutor som ligger närmast Skärhamn är:
Atene (Skärhamn)
Westkust (Hälleviksstrand, Orust)
Kvartsita (Fiskebäckskil, Skaftö)
Britta (Uddevalla)
Ingo (Göteborg)

Alla dessa skutor finns på seglaskuta.se! Klicka på "Skutor" i menyn så hittar du kontaktuppgifterna till de olika skutorna!

Peter skrev 9 maj 2012 kl. 08:46:

Hej Mia,
Din ide är strålande, skulle bli ett minne för livet, dessvärre är tajmingen lite dålig för den 30/6 så är alla nämnda skutor (möjligen med undantag av Kvartsita) ute och seglar Nordisk Seglats

Mia Uddgren skrev 10 maj 2012 kl. 15:27:

Hej och tack för alla tips. Jo, tyvärr verkar det vara väldigt svårt. Hoppas på Westkust men även hon verkar upptagen....

Oscar skrev 13 maj 2012 kl. 17:19:

Som sagt 30 juni är mitt i Nordisk seglats, kvällen 1:e Juli, eller 2:e juli skulle Ingo eller Westkust kanske kunna smita från hamnstoppet i Uddevalla lite och segla för er.

Annars är kanske Lady Ellen ett alternativ? hon är inte med i Nordisk seglats vad jag kan se och är stor nog för 70 personer.

Mycket trevlig idé, hoppas det lyckas.

mia Uddgren skrev 14 maj 2012 kl. 00:43:

Tack Oscar! Jag väntar på svar från Lady Ellen. Jag håller tummarna!!

Kommentera

Namn

E-mail (syns inte på hemsidan)

Din kommentar

Senaste trådarna

Tipsa någon