Du är här: SeglaSkuta.seForumPå gångVänsegling med stockholmsskutor 18-20 april?

Starta ny tråd

Forum: På gång

Vänsegling med stockholmsskutor 18-20 april?

Kiki Beije skrev 13 april 2012 kl. 20:45:

Hej kara skutvanner! Jag skriver till er fran Kanada (det ar darfor jag saknar prickar). Som vi diskuterade under ett mote i mars mellan nagra stockholmsskutor (se mer pa ssf’s blogg http://ssfseglamera.blogspot.ca/2012/03/sammanfattning-av-mote-kring.html) sa skulle det vara trevligt att annordna en vansegling mellan skutorna, likt saltkrakan fast mer inriktat pa utbildning och byte av besattning an tavling! Vi satte ett preliminart datum for en traff pa Laren (militar-on) 18-20 maj 2012.

Nu undrar jag - hur manga skutor vill och har mojlighet att ses pa Laren i Stockholms skargard 18-20 maj?

Kommentera på tråden

10 kommentarer:

Helge skrev 13 april 2012 kl. 21:21:

Jag tycker det fortfarande är en kanon idé. Tror dock att vi får planera den för 2013. Har kollat runt och den långhelgen är ett störande moment.

Kiki Beije skrev 13 april 2012 kl. 21:28:

Jag vet i alla fall att Ellen inte har nagra bokningar den helgen, sa ar det nagra fler skutor som vill segla sa vore det ju trevligt om man kan fa ihop nagra i alla fall, och bjuda med andra som kanske aldrig har seglat skuta forut!

Johan Nilsson skrev 13 april 2012 kl. 22:05:

Jag tycker också det är en utmärkt idé! Dock tror jag inte vi har möjlighet att delta i år då jag fortfarande sitter i rullstol minst 4 veckor till......frågan är om "Anna-Sofia" alls blir riggad i år :(
Hur fungerar det med lagar och regler om man skall byta besättning, kanske blir svårt i vårt fall som fritids skepp?

Kiki Beije skrev 13 april 2012 kl. 22:53:

Me dbyte av besattning sa menar jag jungman, instruktorer och passagerare, inte kaptener - ombord pa Ellen sa har vi en sakerhetsgenomgang innan vi ger oss ut och seglar och monstrar deltagarna som besattning, vad har ni for rutiner ombord pa anna-sofia?

Johan Nilsson skrev 14 april 2012 kl. 12:09:

Jag förstår vad du menar med besättningsbyte, jag har provat det själv, seglade en dag på Albanus under Tallshipsrace `92, det var kul och nyttigt!
Problemet ligger väl snarast i att vi just är fritids skepp, (inget pc inga bemanningskrav osv) Så vitt jag vet får jag bara ha med icke betalande släkt och vänner.

Sören Engzell skrev 14 april 2012 kl. 19:34:

Tyvärr Kiki, Constantia är inbokad i Enköping då. Annars hade det varit jättekul. Nästa år kanske...

Matilda Dagberg skrev 15 april 2012 kl. 00:02:

Det låter som en super kul ide, men det är en långhelg och därför mycket populär seglingshelg. Shamrock vet jag har en vårsegling med passagerare inbokad så det blir nog tufft för henne också, men jag kan höra mig för. Tycker definitivt att det är något att satsa på för framtiden, men jag tror att man ska försöka lägga den tidigare på året så att den inte krockar med bra seglingshelger då skutorna är bokade på annat.

Kiki Beije skrev 15 april 2012 kl. 01:53:

Då håller vi liv i idéen och får ses o planera under hösten! =)

Fredrik Karlsson skrev 16 april 2012 kl. 18:27:

Vi skulle kunna komma förbi på Låren eller Napoleonviken den helgen om det blir av. Vi ska ändå ut och segla då. En reservation dock för att vi håller på med en mastreparation som vi inte riktigt vet om den hinner bli klar.
Annars tycker jag det låter perfekt med lite fler sammankomster, gärna med praktiska inslag. Saltkråkan har en given plats i vår skeppskalender och kompisarna står på kö för att få följa med.

Carl Nordgren skrev 19 juni 2014 kl. 23:34:

Hej!

Jag tog nyligen studenten som Lättmatros och är i stort behov av ett jobb. Det visar sig att livet efter studenten handlar mer om ramen-nudlar och dammiga spargrisar än vad jag någonsin kunnat drömma om!

Jag väntar fortfarande på alla certifikat från Transportstyrelsen men efter det skall jag vara färdig att gå till sjöss. Jag har vissrligen varit på det böljande blå tidigare, dock vill jag erhålla större färdigheter innom seglandets mystiska(?) värld. Om någon som läser detta känner att de behöver en arbetsvillig, glad och ordentlig gubbe på 19 vintrar, ja, då mailar hen mig på: (Carl.Nordgren@hotmail.com). Det går också att kontakta mig på telefon: (0761611522).

Observera att jag i utbyte för min valkiga handkraft mycket gärna vill ha betalt. Jag måste överleva som alla andra.

Hare gött så ses vi!

Carl Nordren

Kommentera

Namn

E-mail (syns inte på hemsidan)

Din kommentar

Senaste trådarna

Tipsa någon