Du är här: SeglaSkuta.seForumEvenemangTall Ships Races

Starta ny tråd

Forum: Evenemang

[stängd] Tall Ships Races

Anna Olofsson skrev 20 juni 2011 kl. 22:54:

Det närmar sig start i Tall Ships Races 2011. Ska du segla? var hoppar du på? var hoppar du av? vilket fartyg seglar du med? Jag tror alla är nyfikna på lite av allt. Kanske någon som vill ha resesällskap till starthamnen? Skriv och berätta!

Själv ska jag segla från Greenock till Halmstad, ser fram emot att vara ombord en längre sträcka igen. Hoppas vi ses!

Kommentera på tråden

6 kommentarer:

Erica Altby skrev 24 juni 2011 kl. 11:15:

Förväntningarna inför årets race är stora som vanligt. Själv skall jag segla med Astrid Finne från Stavanger till Halmstad, sista benet. Det känns kalasroligt att vi kommer ha en så härlig och redan intrimmad besättning, med en drös instruktörer och instruktörselever som redan är aktiva inom seglingsföreningen MBV, Mot Bättre Vetande. Vi börjar vår tur den 25 juli och har avmönstring 8 augusti. Naturligtvis för att få några extra dagar att öva upp allt ifrån kryssande till blixtsnabb överhalning av toppsegelhalsar och sättning av jagaren i lovart!

Fair winds, Ses i Stavanger!

Sören Engzell skrev 24 juni 2011 kl. 14:06:

Jo, förväntningarna är på topp. Själv blir jag med på Constantia från Göteborg (avgång i övermorgon) till Stavanger (åtminstone). Skall försöka berätta i text och bild på bloggen constantiaseglar.wordpress.com så ofta det går att få uppkoppling.

Sören Engzell skrev 24 juni 2011 kl. 14:08:

Det blir lite konstigt här, ser ut som om Anna skriver alla inlägg. Så är det inte. Detta och föregående är från mig, Sören Engzell

Anna Olofsson skrev 27 juni 2011 kl. 15:14:

Hej!
Jag ser att det står Sören, inte Anna =)

Då ses vi i Greenock Sören. Och Erica i Stavanger.
Ha det!

Erica Altby skrev 7 juli 2011 kl. 15:38:

Såhär skriver Robert Jessing som kommer segla styrman med oss på Astrid Finne.

"Om 4 veckor ligger vi ute på första dygnet i racet och lyssnar förhoppningsvis till en positionsrapport med Astrid Finne 1-1 (in class/overall).

Själva racet startar på eftermiddagen den 31:e inom synhåll från Stavanger och går sannolikt i mål vid Skagen, Trubarduren, Tylösand eller liknande. Det är ingen vild gissning att vi skall ut och runda någon oljeplattform eller något annat spännand för att komma ut ifrån kusten. Vi skall vara inne i Halmstad den 5:e varför de sannolikt bryter racet runt midnatt till den 5:e beroende på hur långt båtarna kommit, alltså som mest ~4,5 dygns kappsegling på helspänn.

För att Astrid Finne skall placera sig väl i racet så vill vi ha blandade vindar. Allt ifrån lätta undanvindar (där vi seglar ifrån de andra kryssbåtarna) till hård kryss (där vi seglar ifrån de stora barkarna och fullriggarna) och lite medelhård vind där vi tar småbåtarna. All-round och mycket av allt helt enkelt."

Visst blir man galet seglingssugen? Känner redan vinden och saltet i ansiktet. Hoppas ni också är lika taggade som min kalasgoa besättning!

Ses i Stavanger! Fair Winds!

nathalie skrev 2 augusti 2011 kl. 20:01:

Mycket central lägenhet på waldemar lorentzon gatan i Halmstad uthyres under Tall Ship Races i Halmstad den 5-7 augusti. Fler dagar går att lägga till perioden om så önskas.

Väldigt kort gångavstånd från eventet och centrum med precis busscentralen runt hörnet.

Lägenheten är en fin etta på 36kvm.
Kök, badrum med dusch och toalett.
Trådlöst internet och storbilds-TV.

Dubbelsäng 160cm bred.
Soffan går att sova i och det finns även gott om utrymme på golvet för extra madrasser.

Pris: 2500 kr
Extra dagar: 700kr / dag

Vid intresse kontakta mig på nathalieeriksson_@hotmail.com eller 0738120761

Kommentera

Denna tråd är stängd, det går inte att lägga till nya inlägg.

Senaste trådarna

Tipsa någon