Du är här: SeglaSkuta.seForumEvenemanginför Vårkråkan 10-12 maj 2013

Starta ny tråd

Forum: Evenemang

inför Vårkråkan 10-12 maj 2013

Kiki Beije skrev 30 januari 2013 kl. 09:51:

Under Kristi himmelfärd 10-12 maj, kommer Stockholms skutor samlas för en besättningshelg med byten av besättning och säkerhetsövningar. Detta för att uppmuntra samarbeten och presentera olika sätt att segla skuta, ge besättningarna utbildning i grundsäkerhet och fartygskännedom för att underlätta besättningsbyten under resten av säsongen.

Se sammanfattning av planeringen från möte den 29e jan på SSF’s blogg: http://ssfseglamera.blogspot.se/

Kommentera på tråden

12 kommentarer:

Kiki Beije skrev 30 januari 2013 kl. 09:53:

Kvar att bestämma är var vi ska samlas under fredagkvällen? Förslag som ligger på bordet är Träskö Storö för bastu (så länge det inte är fullt av fritidsbåtar) eller en vik stor nog för ca 10 skutor att ankra och så får besättningarn ro runt mellan båtarna för att mingla under kvällen.

Kiki skrev 30 januari 2013 kl. 11:21:

länk till planering av vårkråkan: http://ssfseglamera.blogspot.se/2013/01/planeringsmote-av-varkraka-i-sthlm.html

Anna skrev 3 februari 2013 kl. 21:21:

Bra planer!

Kiki skrev 4 april 2013 kl. 16:13:

http://ssfseglamera.blogspot.se/2013/01/planeringsmote-av-varkraka-i-sthlm.html

.. det börjar dra ihop sig (och nu är jag hemma igen, men bara till 50% än så länge) börjar sprida lite ringar på vattnet för en påminnelse om vad vi bestämde i januari - kanske hinner vi mötas en snabbis på Shamrock igen veckan innan det smäller den 10e maj? kanske tisdag den 30 april eller 7 maj då det brukar vara så trevlig stämning på Skeppsholmen, vad säger Frasse?

Frasse skrev 16 april 2013 kl. 12:04:

Tisdagen den 30 april ombord "Shamrock" passar bra. Tiden får du bestämma.
Hälsningar
Frasse

Kiki Beije skrev 16 april 2013 kl. 12:18:

Tack Frasse! Jag säger 17.00, tisdag 30e april och så är alla skutdeltagare/ägare välkomna att titta förbi för att styra upp helgen.
Patrik A från Constantia är i full gång med planera besättningsbytet under lördagen.
Den som vill veta mer om helgen den 10-12 maj kan ringa mig på 076-219 50 55 eller titta förbi Shamrock på Skeppsholmen den 30e april.

Hälsningar från SSF och Ellen
genom Kiki Beije

Anna skrev 30 april 2013 kl. 10:12:

Hej!
Hur gör man om man vill byta besättning under seglingen? jag såg någon blankett men förstod inte riktigt.

Kiki skrev 30 april 2013 kl. 13:49:

Blanketten kan ni bara skriva ut och så går vi igenom det under fredagen den 10maj! Det är i stort sett som en likadan lista som man skriver för att mönstra sin egen besättning - Det var Patrikl som så fint snickrade ihop blanketten och inbjudan så han kommer att ta den genomgången!
Kommer inte vara på Skeppsholmen idag - ingen har hört av sig att de tänker komma och glömde ju att det var Valborg, men du kan nå mig på telefon under dagen ifall du har fler frågor, annars hörs vi i veckan!
076-219 50 55

Anna skrev 3 maj 2013 kl. 14:01:

Vad bra!
Ja, det är ju en fin tradition att fira valborg, hoppas du hittade något annat att göra.

Jag kommer till Stockholm under onsdagen nästa vecka så vi hörs då.
God helg!

Johan skrev 12 maj 2013 kl. 22:02:

Tack för en fantastisk helg till alla som var med och arrangerade och seglade på de olika skutorna, och JÄTTE tack till dig Kiki som engagerat dig för att det skulle bli av, mer sådant här!

Hälsningar från Johan på "Anna-Sofia"

Kiki Beije skrev 14 maj 2013 kl. 16:23:

Stort tack till alla deltagare och för all positiv feedback!
Vill uppmana att alla gör som Johan gjorde igår - skicka mig gärna ett mail med vad ni tyckte var bra och vad som kan göras bättre till nästa år.
T.ex. ska jag se till att ha läst på det finstilta för vår säkerhetsutrustning och komma ihåg att det var väldigt trevligt att ligga på Träskö Storö med tillgång till bastu!
Hur gick besättningsbytena? Vad lärde era "utbytingar" sig och uppförde sig era "nyrekryter"?

Ha en fin start på sommaren!
Kiki

Kiki Beije skrev 14 maj 2013 kl. 16:24:

be.kicki@gmail.com - mina kontaktuppgifter finns även på ssf.h.se under funktionärer!

Kommentera

Namn

E-mail (syns inte på hemsidan)

Din kommentar

Senaste trådarna

Tipsa någon